Fietsen en wandelen 2016 - dag 4

22 juli 2016 - Luxemburg, Luxemburg

Dag 4

Niet al te vroeg vertrek ik van de camping in Ouren. In het dorp nog wat eten en twee blikjes koude cola gekocht. Het is heel warm, zo'n 30 graden. Ik begin met een nachtmerrie van een beklimming. Niet tegenop te fietsen. Het valt zelfs niet mee om de fiets er tegenop te duwen. Volgens de kaart gaat dit ongeveer 2 kilometer duren. Jezus wat is het warm. Ik duw van schaduwplekje naar schaduwplekje. Ken je die vervaagde zwart-wit foto's van handelaartjes die hun handkar over een brug in Amsterdam proberen te duwen? Zo voel ik me. Eenmaal boven waren de twee blikjes Cola en twee bidons al leeg. Ik heb nog een derde bidon, maar die gebruik ik alleen in uiterste noodgevallen. Hoogste tijd dus om de bidons te vullen met fris, helder water. En jawel, daar zag ik een terras waar ik een ijskoude Radler nam en waar de bidons werden gevuld. Daarna doorgefietst door het dal van de Our en daarna richting Luxemburg waar ik in Wallendorf op een camping aan de rivier de Sure terechtkwam. Heerlijke camping waar ik hoorde dat het morgen nog warmer zou worden. Voor mij een goede reden om hier morgen ook maar een dagje te blijven. Dan kan ik ook mooi wat aan dit reisblog doen.

1. Hans van der Pijll:
    22 juli 2016
    Ferry, dat is genieten in Luxemburg!