Fietsen en wandelen 2016 - dag 3

22 juli 2016 - Ouren, België

Dag 3

Ha, vandaag is het nog mooier weer dan gisteren. Ik heb er zin in en het lukt me al om 10 uur te vertrekken en gelijk de Vennbahn op. Het is rustig. De afgelopen dagen waren er hele hordes elektrische fietsen. Kennelijk staan die vandaag nog op stal. De Vennbahn fietst nu extra fijn. Ook nu steeds weer vals plat, maar goed te doen. Vandaag ga ik er een hijs aan geven zodat ik me niet meer hoef te schamen voor die korte afstandjes van afgelopen dagen. Wat een blamage.

Aan alle mooie dingen komt een end. Ook aan de Vennbahn. Dus de bergen weer in. En wat zijn die hier weer stijl. De omgeving is echter onbeschrijflijk mooi.

Ik volg al enige tijd de bordjes van van de fietsknooppunten. Vanwege wegwerkzaamheden is er waarschijnlijk een bordje verwijderd en juist hier ging het mis. Ik nam een verkeerde weg. Ik kreeg dat in de gaten toen ik op een kruispunt kwam waar een weg 10% daalde. Moest ik hier wel naar beneden? Als het fout is, dan moest ik dezelfde weg weer terug. En dat - kan ik je verzekeren - is geen lolletje. Kaarten bestudeerd en toch maar deze goddelijke afdaling genomen. Wel een stuk omgereden, maar uiteindelijk toch in Ouren terecht gekomen waar volgens mijn routeboekje een camping moest zijn. Op de aangeven plek was de camping niet. Zou die ook opgeheven zijn? De volgende camping is 25 km verderop. Wat een drama. Daar had ik geen puf meer voor, want ik had er inmiddels al ruim 130 km opzitten. Gelukkig kwam ik na 1 km de camping alsnog tegen. Een schitterende camping gelegen aan de Our, met bar en restaurant. Hier heb ik mezelf beloond met heerlijke biertjes en een geweldig diner.

1. Peter roele:
    Hoi ferry,
    Wat een mooie verhalen ik geniet er van.
    Morgen gaan wij ook op vakantie dus dat is helemaal top.
    Blijf schrijven want ik wil alles weten.
  2. Robert van den Brandt:
    goed dat je niet nog 25 km moest fietsen. ga zo door man
  3. Carla:
    Leuk ferry ga zo door
  4. Carola:
    22 juli 2016
    Verhalen om van te smullen en dan moet ik die andere 2 nog lezen. Ga zo door.... ook met fietsen trouwens ;-)
  5. Hans van der Pijll:
    22 juli 2016
    Ferry, dat is nogeens karakter tonen..hup meteen 130 km er tegenaan!! En uuhh lekker he die Belgische biertjes!
  6. Klaas Lelie:
    24 juli 2016
    Top man. Waren die biertjes net zo lekker als bij In de Wildeman?