Fietsen en wandelen 2016 - dag 5

22 juli 2016 - Zuidlaren, Nederland

Dag 5

Een rustdag. De was gedaan. In een dorp verderop wat boodschappen gedaan. Geprobeerd om dit reisblog bij te werken. Dat lukte niet omdat WiFi steeds uitviel.En dan was ik mijn verhaal steeds kwijt. Voor dit blog moet ik namelijk ingelogd zijn. Na twee uur ben ik er maar mee gestopt.

Morgen, als de temperatuur dat toelaat, ga ik weer een pittig eindje rijden. Nu ga ik me verdiepen in de plaatselijke cultuur. Ik heb daarvoor een fles echte Luxemburgse wijn gekocht. Smaakte niet beroerd.

Ik sta nu op een echte Nederlandse camping. Nederlandse eigenaren en Nederlandse gasten. Wel heel gezellig. Ze vinden me wel stoer dat ik in mijn eentje op fietsreis ben. De een na de ander komt bij me informeren. De buurvrouw wil in was wel doen. De buurman nodigt me uit voor een drankje. Iedereen de langs mijn kampeerplekje loopt groet me. Dat ik me dus niet alleen voel, hoef ik niet uit te leggen. Dat geldt overigens onderweg ook. Als ik iemand de weg vraag, wordt dat heel vriendelijk uitgelegd compleet met allerlei toeristische tips.

s'Avonds begint het ineens te regenen terwijl ik juist op het terras wil gaan zitten. Streep door de rekening. Vlug naar de tent om alle spullen die rondom liggen in veiligheid te brengen. Daarna weer terug naar het terras, want ik vind dat als je ergens aan begint, je het ook moet afmaken.

1. Raissa:
    Top, Ferry!
  2. Nancy:
    22 juli 2016
    Wat een leuke reisverhalen Ferry xx
  3. Robert van den Brandt:
    22 juli 2016
    helemaal mee eens Fer. afmaken! waar je aan wil beginnen
  4. Ida carst:
    23 juli 2016
    Goed bezig fer erg leuk om gelezen dinsdag naar huis iida