Fietsen en wandelen 2016 - dag 6

22 juli 2016 - Zuidlaren, Nederland

Dag 6

De hele nacht heeft het geregend. Toen de wekker om half 8 afging regende het nog. Dan nog maar een halfuurtje in bed blijven. Toen ik rond 9 uur wakker werd, was het droog. Op mijn gemak alle spullen ingepakt, gedoucht en op pad.En hoe hartverwarmend, ik werd oprecht uitgezwaaid. Wat een lieverds. Ik wil hie graag nog eens terug.

Het eerste deel van de dagtemperatuur was langs de Sure. Een fietspad als en biljartlaken. Prachtig uitzicht op de rivier met daarin veel kanovaarders en mooie rotspartijen. Na zo'n 20 kilometer moest ik kiezen, rechtdoor of rechtsaf. Ik ging rechtdoor en heb toen misschien wel het mooiste stuk van Luxemburg doorkruist. In ieder geval met de steilste beklimmingen. Goed voor de spieren. Uiteindelijk kwam ik in het plaatsje Wormeldange dat in goed Luxemburgs Wormer heet. Het ligt aan de Moezel. Aan de overkant ligt Duitsland dat over een machtig mooi fietspad langs de Moezel beschikt. Die moet ik hebben. Ook hier ziet het er erg mooi uit met al die wijngaarden langs de hellingen. Minder mooi is de lucht die helemaal zwart begint te worden. Ik hoor ook al gerommel. Ik weet net een kantine van een camping te bereiken als de regen met grote druppels naar beneden komt. Ja, wat moet je dan? Een biertje als het eerste wat in me opkwam. De eerste ingevingen zijn meestal het best, dus wat moet je dan? Juist.

Wat later stopte de regen. Vlug de tent opgezet. De hele nacht had ik een enorm onweer. Het was een ware licht- en geluidshow in mijn tent. Wie heeft het? Ik heb besloten om nog een dagje op deze camping te blijven, want hier is stabiele WiFi en dan kan ik eindelijk met dit blog aan de slag. En met die gedachte val ik in een diepe slaap.

1. Sjors:
    22 juli 2016
    Hoi ferry leuke reisverhalen daar hou ik van.
    Maak er een mooie fietsvakantie van en no stress.
  2. Robert van den Brandt:
    waar blijven je foto's Fer
  3. Hans:
    22 juli 2016
    Genieten vanuit mijn luie stoel en een Corona binnen handbereik.
    Leuk Ferry
  4. Carola:
    22 juli 2016
    So far so good..... ga zo door!! Top Fer!
  5. Peter-Roy:
    22 juli 2016
    Hé gabber, dat is nog eens wat anders dan vissen. Al vis je natuurlijk naar (terechte) complimentjes.
    Ga zo door!!!
  6. Hans van der Pijll:
    22 juli 2016
    Ferry, puur avontuur dus!!
  7. Cees en Ria Leereveld:
    22 juli 2016
    Hay Fer, wat jij er al niet voor over hebt om de verhuizing van Tub te ontlopen. Zonder flauwekul: ėcht respect man. Leuke verslagen en we leren ook nog wat: heb me altijd al afgevraagd waarom die fietsers zo meuren, na hoeveel km was je zo'n shirt eigenlijk? Ook zijn we blij dat je erg goed op je gezondheid let. Bij deze temperaturen is het erg belangrijk op tijd een of ander soort "vocht" tot je te nemen...... Ben je gelukkig goed mee bezig. Kijken alweer uit naar het volgende verslag. Groet en sterkte.
  8. Rina:
    22 juli 2016
    Lees het met plezier. Alsof ik met je meefiets. Je gaat goed man, en je moet je zeker verwennen.
  9. Annebeth:
    Hoi Ferry,
    Zo te horen gaat je fietsconditie per dag stukken vooruit. Leuk om je verhalen te lezen en heel herkenbaar, omdat wij ongeveer dezelfde route vorig jaar gefietst hebben.
    Geniet ervan.
    Annebeth
  10. Alida Schulken:
    23 juli 2016
    Ferry wat een leuk verslag je doet het weer geweldig dat is genieten leuk om het zo te volgen
  11. Stephan:
    23 juli 2016
    Yo man goed bezig! Ben vooral vol bewondering dat je ook je lever zo goed in conditie houdt met bier en Luxemburgse wijn. Dat wordt nog wat als je Frankrijk hebt bereikt....
  12. Ida carst:
    Goed hoor
  13. Peter:
    23 juli 2016
    Hoi makker, zoals ik van je gewend ben, prachtige tot de verbeelding sprekende en soms jaloers makende verhalen. Ik mis alleen nog de foto,s of zoals je wilt de niets aan de verbeelding overlatende beschrijving van de eerste vis die je met je nieuwe superlichte werphengeltje hebt verschalkt??
    Geniet van elk moment. Dan blijf ik genieten van je prachtige verhalen
  14. Klaas Lelie:
    24 juli 2016
    Hi Ferry, je verhalen zijn beeldend. Wormeldange bekend door Domaines Vinsmoselle Caves de Wormeldang. Echt Zaans. Moet jou toch aanspreken. Alle respect voor je veerkracht. In de krant las ik dat je nog steeds in de bolletjestrui fietst.
  15. Han van kempen:
    1 augustus 2016
    Hoi fer ik wist niet hoe het werkte maar daisy heeft hetnet uitgelegd wij gaan op ons gemak alles lezen ik dacht al eenpaar regeltjes wegaan de op ons gemak voor zitten