Fietsen en wandelen 2016 - dag 7

26 juli 2016 - Palzem, Duitsland

Als ik wakker wordt is het prachtig weer. Ik neem de tijd om langzaam mens te worden. Ook voor het ontbijt neem ik alle tijd. Het is immers een rustdag. Veel valt er dan ook niet over deze dag te vertellen. Behalve dat ik dag 1 t/m dag 6 op het reisblog heb gezet. Jammer genoeg is het niet gelukt om de foto's erbij te plaatsen. Daar heb ik toch een speciaal kabeltje voor nodig. Filmpjes kan ik erop zetten door het sd-kaartje in een card reader te doen, maar met foto's werkt dat niet zo.

Ik besluit boodschappen te doen in Remich. Dat is een plaatsje 4 kilometer verderop. Het ligt in Luxemburg, dus aan de andere kant van de Moezel. Dan kijk ik gelijk of ik het kabeltje kan scoren.

Zonder bagage (alleen een lichtgewicht rugzakje) op de fiets. Dat gaat lekker. Op de hoge brug over de Moezel hoef ik niet eens terug te schakelen. Ik ga als een speer terwijl het zonnetje heerlijk schijnt.

In Remich vind ik een giga supermarkt. Mijn fiets blijft buiten staan onder een speciaal afdakje. Ik vind het een beetje eng om de fiets zo te laten staan. Daarom probeer ik zo snel mogelijk mijn boodschappen te doen. Natuurlijk kan ik niets vinden. Ik zoek me een pukkel. Tijdens dit gezoek valt mijn oog op een fles Moezelwijn. Is me dat even interessant. Ik neem de fles mee om bij de tent nader te bestuderen. Helaas kan ik er geen kabeltje kopen. Vlug afrekenen en snel naar mijn fiets die er gelukkig nog staat. Helaas is het kabeltje in heel Remich niet verkrijgbaar. Ik loop er tijdens mijn reis nog wel tegenaan en dan zet ik alle foto's er in een klap op. Wat in het vat zit verzuurt niet. Alhoewel, ik kom over enkele dagen door de Elzas en daar heb je heel veel zuurkool-producenten. Ik hoop dat ik de foto's dan wel in het blog heb staan.

Nadat ik klaar ben met het reisblog, ga ik bij de tent aan het diner dat uit macaroni met tonijn bestaat. Daarna ga ik aan de studie. Helaas begint het halverwege de fles te regenen. Ik ga maar vroeg NAR bed hopende dat het morgen weer droog is.

1. Hans van der Pijll:
    26 juli 2016
    Ferry, geniet van je rustdag! Is jou wel toevertrouwd.
  2. Peter Belgraver:
    26 juli 2016
    Tja, die kabeltjes en adapters hé. Zeker een Mac??!!
  3. Han van kempen:
    1 augustus 2016