Fietsen en wandelen 2016 - dag 13

30 juli 2016 - Scherwiller, Frankrijk

Ik blijf een dagje op de camping.Ik zit toch goed op schema en kan het me dus permitteren. Ik ga boodschappen doen en een kabeltje kopen. Volgens mij is Saverne ook wel een mooie stadje, dus die wil ik ook wel zien.

Voor het kabeltje ga ik een telefoonwinkels in. Ze kunnen me niet helpen. Verderop is een fotowinkel. Die heeft het misschien wel. Ik kom er net over twaalven aan. Gesloten. Niet gek, want veel winkels zijn tussen 12 en 2 dicht. Daarom ga ik bij een bakkertje wat lekkers kopen en probeer de tijd tot twee uur vol te maken. Een beetje het stadje bekijken. Ziet er leuk uit. Echt met een Vogezensfeertje zoals ik een beetje verwachtte. Ik maak wat foto's en ga op een bankje aan het kanaal zitten. Het duurt een eeuwigheid voordat het twee uur is. Tien over twee kom ik opnieuw bij de fotowinkel. Nog steeds gesloten. Voorlopig blijft-ie dicht. Weer geen kabeltje.

Na wat boodschappen te hebben gedaan ga ik weer naar de camping. De bedoeling was ook om al mijn kleding te wassen. Het is  echter regenachtig weer. Ik ga daarom niet wassen, want dan droogt het niet meer. Het moet nog maar even blijven stinken tot ik een camping met wasmachine tref.

Tegen de avond begint het hard te waaien.De scheerlijnen van de tent zijn oké. Ik kan door de wind echter niet koken. Vanavond 'helaas' geen macaroni met tonijn. Wel een pizza die ik kocht bij een mobiele pizza-boerin die met een bestelwagentje op de camping is gekomen.

Vanwege het slechte weer vroeg naar bed.

1. Hans van der Pijll:
    30 juli 2016
    Ferry, zal ik een kabeltje opsturengaat misschien sneller!
  2. Robert van den Brandt:
    31 juli 2016